Z-Notes

主にZBrush、3dsMax、3d-Coatなどの3DCGアプリに関する覚え書き。

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UV Masterプラグイン

ZBrushのプラグインUV Masterがダウンロード可能になりました。
なんかスゴいらしいがよくわかりませんw。

http://www.pixologic.com/zbrush/features/UV-Master/

いつものように↑を勝手に翻訳してみた。
なお、翻訳はかなり適当ですし、間違ってる場合も多々ありますw。
自動翻訳より多少ましくらいに考えて下さい。責任持ちません。
意味不明な訳になってるところは、原文を見て雰囲気をつかんで下さい。
基本、ブログ主の覚書です。

UV Master: UV Creation Has Never Been So Easy!
UV マスター: かつてないほど簡単なUV作成!

When crating or using a texture map, a 3D model needs UVs.
テクスチゃ・マップを作ったり使ったりするとき、3DモデルにはUVが必要です。

These are 2D coordinates that tell 3D applications how to apply a texture to your model.
それらは2D座標をあなたのモデルにどのようにテクスチャを適用するか3Dアプリケーションに伝えます。

Until now, the process of creating those UVs has been a time consuming challenge that requires a high level of technical expertise and has little room for creativity.
いままでは、それらUV作成のプロセスは高いレベルの専門的技術や創造性の余地がほとんど無い厄介な時間への挑戦でした。

UV Master is a free plugin which will create very efficient UVs for your models with a single click.
UVマスターはクリックひとつであなたのモデルにとても効率的なUVを作成するフリーのプラグインです。

Any artist can now quickly and easily crate excellent UV maps.
アーチストは今すぐ簡単に素晴らしいUVを作ることが出来きます。

This free ZBrush pulugin clearly represents the ZBrush ideal of maximum artistic freedom with minimal technical hurdles!
このフリーのZBrushプラグインは最小限の技術的ハードルで最大限の自由な芸術的理想をZBrushで明確に表します。

With UV Master's cutting-edge technology you can leave all the technical work to the computer.
UVマスターのカッティング・エッジ・テクノロジーによってすべての技術的作業はコンピュータに任せることが出来ます。

Because the UV maps generated by the plugin can be in one UV island you will be able to understand your model's UV's in any 2D image editor and paint or edit them like you would do with manually unwrapped UVs.

なぜならプラグインで生成されたUVマップは、2D画像編集ソフトやペイントまたは編集によってあなたがあなたのモデルに手動でアンラップしたUVのように理解可能な一つの独立したUVに出来るからです。

Amazingly, what needs mere minutes with UV Master could take hours in other dedicated solutions!
驚くことに、他の解決方法に専念して費やすであろう数時間が、UVマスターではほんの数分必要なだけです。

Just load your model, click Unwrap and you're done!
あなたのモデルをロードしてUnwrapをクリックすれば終わりです!

If you need more control over this automatic process, use the Control Painting mode to restrict seams creation in specific areas of your model or paint areas which will attract seams.

もしこの自動処理にもっと調整が必要なら、つなぎ目を引くあなたのモデルの特定エリアかペイントエリアを制限するために、コントロール・ペインティング・モードを使ってください。

Just a few broad strokes will add more power to the process with minimal effort.
ほんの数回の太めのストロークが最小限の努力でこのプロセスにさらなるパワーを与えます。

In addition, UV Master's density mode let your define areas where you need more or less pixel space for your texture -- without the need to locally scale or stretch your UVs by hand.
さらに、UV Masterの密度モードであなたがテクスチャにより大きい(またはより小さい)ピクセルスペースが必要なエリアを定義して下さい(UVを手動で局所的に拡大縮小したり引伸したりする必要無し)。

For example you can give more density to the face and less on the back by simply painting the areas before clicking Unwrap!
例えば、Unwrapをクリックする前に、エリアを簡単にペイントして正面にもっと密度を与えたり背面は密度を低いままにしたり出来ます。

UV Master Provides Several Utilities:
UVマスターはいくつかのユーティリティを提供します。

Flatten and Unflatten the model's UVs for easy visualization.
モデルのUVを見やすくするためのFlattenとUnflatten。

You can even tweak then with TransPose or the ZBrush sculpting brushes.
TrapnsPoseやZBrushのスカルプト・ブラシ同様に微調整出来ます。

Copy and Paste UVs between models of the same topology.
同じトポロジーのモデルの間でUVをコピーやペースト。

Create UV islands based on Polygroups.
ポリグループにより独立したUVを作る。

Load a model with existing UVs and/or seams to unwrap it using the high quality UV Master algorithm!
高品質のUVマスターのアルゴリズムを使ってアンラップするため、既存のUVと(または)つなぎ目を持ったモデルをロードしてください。

Use specialized Ambient Occlusion calculation to attract UV seams to the less visible parts of the model.
モデルのよく見えない部分につなぎ目を引くためにアンビエント・オクルージョンに特化した計算を使う。

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